Almanca da Simdiki Zaman' a Örnek Cümleler

19.09.2010 02:04

LERNEN

lernen : Öğrenmek

lerne : Ben öğreniyorum

Ich lerne : Ben öğreniyorum

Ich lerne / Deutsch : Ben Almanca Öğreniyorum

Ich lerne / Deutsch / heute : Ben bugün Almanca öğreniyorum

Ich lerne / Deutsch / heute / in Frankreich : Ben bugün Fransa’da Almanca öğreniyorum.

 

REDEN

reden: konuşmak

redet : O Konuşuyor

Mehmet redet : Mehmet konuşuyor

Ali redet : Ali konuşuyor

Mehmet und Ali reden : Mehmet ve Ali konuşuyorlar

Rıza redet / wie ein Dummkopf : Rıza bir aptal gibi konuşuyor

Rıza redet / wie ein Dummkopf / mit den Kindern : Rıza çocuklarla bir aptal gibi konuşuyor

 

GEHEN

gehen : Gitmek

gehe : Ben gidiyorum

Ich gehe : Ben gidiyorum

Ichgehe / heute : Ben bugün gidiyorum

Ich gehe / heute / ins Kino : Ben bugün sinemaya gidiyorum

Ich gehe / heute / ins Kino / mit meinen Freunden : Ben bugün arkadaşlarımla sinemaya gidiyorum

Ich gehe / heute / ins Kino / mit meinen Freunden / um 18:00 : Ben bugün 18:00′ de arkadaşlarımla sinemaya gidiyorum

 

SPIELEN

spielen : Oynamak

spielen : oynuyorlar

Ali und Veli spielen : Ali ve Veli oynuyorlar

Die Kinder spielen : Çocuklar oynuyorlar

Sie spielen : Onlar oynuyorlar

Ali und Alper spielen / Foosball : Ali ve Alper futbol oynuyorlar

Ali und Alper spielen / Piano : Ali ve Alper piyano çalıyorlar

Sie spielen / Piano : Onlar piyano çalıyorlar

Die Kinder spielen / Fussball : Çocuklar futbol oynuyorlar

Die Kinder spielen / Fussball / im Garten : Çocuklar bahçede futbol oynuyorlar

Die Kinder spielen / Fussball / im Garten der Schule : Çocuklar okulun bahçesinde futbol oynuyorlar

—————

Geri